Ljus i vårt hus


Dagens citat

" Allt är relativt "


(brorsans härliga cross med 400cc)

Nu har jag funderat lite över fordon och dess etc..
från dag ett på körskolan får man lära sig att ALLTID
hålla koll i trafiken och vara uppmärksamma  över sina medtrafikanter
och att man bli störd av vissa ex skyltar och
saker som sätts upp i trafiken.
jag har då en liten fråga!
Hur tänker de som bestämmer att vid högtider ska man spöka
ut rondellerna i städerna med massa skräp.
som nu vid juletid har jag ett exempel.
vid en rondell här i skövde har de satt upp 20-talet enorma krukor!?
som lyser när det blir mörkt och glittrar så fint...
ja fint kanske.. men LIVSFARLIGT!!
jag vet att jag alltid har en svaghet att kolla på oväntade
 saker som inte är normalt
i trafiken.
jag tror allt att alla som åker i den rondellen minskar sin uppmärksamhet
med minst 70% för att de ska kolla på de där äckliga lysande mojjängerna.
då tänker jag..
är det så att de samarbetar med vägverket? som har sin nol lvision att nå..
men vänta nu om man gör så här..

Noll visionen MY ass..

kan ju bli lite svårt att nå den om man provoserar med att olyckor ska ske!



jaja skit samma..

har vart hos anette idag. det var roligt men kallt.. nackdelen med den här årstiden.
och med målningen har jag samlat på mig lite uppgifter jag ska göra.
har lovat Robin att skissa upp en camping plats
har lovat tony att måla en ganesha med kors
har lovat Bayron att måla färdigt en figur till hennes påslakan-set.
(hon har redan örngotten färdiga)
och så har jag lovat mig själv att hitta på nått bra jag kan måla
på tavla...
brorsan lova jag nån gång att han skulle få en militär bild att sätta på en av
sina bilar...
det är väll bara börja antar jag  -_-'
(känner att jag är dålig på att ta tag i sakerna)
 jag känner mig lite som bilden nedan just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0